Multistrada V4 – duma Ducati

Sportowe osiągi i charakter Ducati są rozpoznawalne na całym świecie. Czerwone pociski mknące po ulicach a także wygrywające wszelkie wyścigi w klasach takich jak Superbike czy MotoGP nie wymagają przedstawienia. Ducati jednak dba o wszystkich swoich fanów dostarczając nie tylko sportowe motocykle, ale również takie, które nadają się do jazdy po mieście czy wycieczki w teren za miasto. Połączenie sportowego charakteru z niespotykanym komfortem a także z ponadczasową wszechstronnością dało efekt w postaci motocyklu jedynego w swoim rodzaju - Multistrada V4.

Początki Multistrada

Motocykle z rodziny Multistrada zaczęły pojawiać się 2003 roku, kiedy to inżynierowie Ducati wpadli na pomysł połączenia swoich niesamowitych silników z motocyklem typu uliczne enduro. Początkowe motocykle z tej rodziny nie były przystosowane do jazdy w terenie, jednak nowsze modele są już do takiego zastosowania przystosowane. Od początku istnienia Multistrada wyprodukowano już 110 tysięcy sztuk tego motocykla. Czwarta generacja Ducati Multistrada jest lżejsza od poprzedników, posiada równie wydajny silnik a także jest wytrzymalsza. Dzięki takiemu podejściu, Ducati chciało stworzyć najlepszą Multistradę jaką do tej pory zrobiło. 

Źródło: materiały prasowe Ducati

Wyposażenie motocykla

Multistrada V4 jest motocyklem sportowym, ponieważ posiada 170 KM, jest lekka, a także posiada kompaktowe wymiary. Na wyposażeniu motocykla znajdują się pomoce elektroniczne rodem z MotoGP, które odpowiadają za bezpieczeństwo i komfort użytkownika, takie jak kontrola trakcji czy asystent wheelie. Oprócz tej elektroniki, na wyposażeniu motocykla znalazły się radary, dzięki którym pojazd może korzystać z adaptacyjnego tempomatu. Radary są także niezbędne do systemu wykrywania martwego pola. Radary montowane w motocyklach to zupełna nowość, której nie posiada żaden z konkurentów. System ten został stworzony przez Ducati, które współpracowało z firmą Bosch a także kilkoma innymi przedsiębiorstwami. Multistrada V4 jest także wyposażona w 6,5 calowy wyświetlacz TFT, który umożliwia połączenie motocykla ze smartfonem. Do obsługi telefonu został dodany specjalny joystick, a na zbiorniku paliwa zostało wygospodarowane miejsce na smartfona. Telefon umiejscowiony w tym uchwycie można ładować podczas jazdy.

Silnik i podwozie

Multistrada wyposażona jest w bardzo lekką jednostkę napędową V4 Granturismo. Inżynierowie postarali się, aby krzywa momentu obrotowego była liniowa, dzięki czemu bardzo dobrze odczuwamy reakcję silnika na ruch manetki gazu. Silnik Granturismo posiada pojemność 1158 cm3, a jego maksymalna moc wynosi 170 KM. Moment obrotowy, jakim dysponuje ta jednostka wynosi 125 Nm. Silnik posiada tradycyjne interwały serwisu olejowego, ustawione na 15000 kilometrów. Głębszy serwis tej jednostki powinien nastąpić po przejechaniu 60 tysięcy kilometrów. Silnik ten posiada funkcję wyłączania 3 cylindrów w czasie postoju, przez co motocykl pali mniej paliwa podczas postoju, a także mniej ogrzewa kierowcę. Podwozie motocykla to z kolei aluminiowa rama o budowie monocoque. Dzięki takiemu połączeniu, cały motocykl waży 215 kg. Połączenie dostępnej mocy z masą pojazdu a także z wysokością jazdy (prześwit 220mm) i rozstawem kół powoduje że motocykl jest niezmiernie łatwy w prowadzeniu, zarówno na drogach, jak i w terenie. Warto wspomnieć o potężnych hamulcach, w jakie jest wyposażony ten pojazd. Przednia oś jest wyposażona w tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm, a tylna 265mm. Zaciski wykonane zostały przez Brembo.

Źródło: materiały prasowe Ducati

Podsumowanie

Ducati Multistrada V4 jest niezwykłym pojazdem, który jest niezwykle funkcjonalny. Wysoka wytrzymałość motocykla połączona z solidnym wykonaniem sprawia, że jest to pojazd godny uwagi. Projektanci nadali temu motocyklowy świetne proporcje, dzięki czemu połączenie motoru enduro z kompaktowymi motocyklami sprawiło, że motocykl ten przykuwa wzrok. Świetny silnik w połączeniu z układem zawieszenia sprawia, że motocykl jest niezwykle łatwy w prowadzeniu. Silnik dostarcza wystarczająco dużo mocy, by poczuć sportowe emocje. Czy warto kupić ten motocykl? Jeżeli szukamy wszechstronnego motocykla który pozwoli nam dojechać wszędzie, to jak najbardziej. Motocykl ten w swojej podstawowej wersji jest wyceniany na 86900 złotych.

No Comments Yet.

Leave a comment