Harley-Davidson Pan America – enduro dla każdego

Harley-Davidson Pan America 1250 to zupełnie nowy rozdział w historii tej chyba najpopularniejszej amerykańskiej marki. Nowy motocykl to maszyna dla tych wszystkich, którzy Kochają turystykę jak również trochę szaleństwa w postaci zjeżdżania z utartych szlaków zarówno na szosie jak i w każdym innym miejscu. Harley Davidson Pan America to bardzo mocny, wytrzymały i zaawansowany technologicznie motocykl, który zbudowany został od podstaw. Ma nam zapewnić przygody i doznania, których nigdy wcześniej nie znaliśmy. Byle przed siebie, gdzie nas droga poniesie.

Harley-Davidson Pan America

Marka motocykli Harley-Davidson już od wielu lat kojarzona jest z przygodą. Kiedyś po polnych drogach dziś po utwardzonych ale nadal z jedną i tą samą dewizą „do przodu, gdziekolwiek”. Harley Pan America 1250 to na rynku zupełnie nowy motocykl typu Adventure Touring, który szczyci się wyjątkowymi osiągami i  innowacyjna technologią. Długość motocykla to 2265 mm a jego wysokość to 869 mm. Prześwit to 210 mm. Motocykl waży jedynie 242 kg co może być zaskoczeniem. Pan America ma aluminiowe koła o średnicy 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Te wszystkie parametry wraz z silnikiem, zawieszeniem i wyposażeniem czynią z Harleya Davidsona nowego gracza w klasie motocykli Adventure.  Zbudowanie motocykla tego typu przez zespół Harleya Davidsona jest dużym osiągnięciem i niezwykłym majstersztykiem

Zawieszenie motocykla

Nowa konstrukcja miała zapewnić przede wszystkim jak najmniejszą masę tak aby w połączeniu z mocą stanowiła idealny stosunek. Konstrukcja motocykla. Składa się z 3 odrębnych elementów. Ramy przedniej, ramy środkowej i części tylnej. Układ napędowy stanowi element nośny podwozia i jest bezpośrednio połączony z tymi trzema elementami konstrukcji. Zapewnia to sztywność podwozia i pozytywnie wpływa na wagę motocykla, zapewnia również dobre prowadzenie. Rozstaw osi 1580mm , został zaprojektowany typowo do jazdy turystycznej zwłaszcza z pasażerem i bagażem. Zapewnia dobrą manewrowość  w terenie. Wahacz, który wykonany jest z odlewu aluminium minimalizuje masę nieresorowaną.

Aluminiowe felgi 19 i 17 calowe są mocne a jednocześnie lekkie. Dzięki tym właściwościom mogą być używane w terenie utwardzonym i nie utwardzonym. Specjalnie stworzona do Harleya  opona Michelin  z terenowym wzorem bieżnika na pewno sprosta wymaganiom poruszania się w terenie.

Silnik, napęd

Silnik V-TWIN REVOLUTION MAX jest silnikiem chłodzonym cieczą z cylindrami ułożonymi względem siebie pod kątem 60 stopni. Pojemność wynosi 1250 cm3 i generuje moc 150KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 128 Nm. Harleyowi udało się stworzyć bardzo dobry i przyjazny silnik, który jest niezwykle elastyczny w najbardziej użytkowym zakresie obrotów. Ponadto inżynierom idealnie udało się wkomponować silnik w motocykl. Nie jest on bowiem tylko jego jednostką napędową ale również służy jako element nośny i wzmacnia jego ramę. Pozwoliło to na zaoszczędzenie kolejnych, ważnych kg. Motocykl ma 6cio stopniowa skrzynię biegów a moc i moment obrotowy przenoszony jest na tylne koło motocykla za pomocą łańcucha.

Wyposażenie

Motocykl Harley Davidson Pan America posiada wszystkie funkcje i systemy potrzebne do wygodnej i bezpiecznej jazdy po bezdrożach. Wyposażony jest w elektronikę poprawiającą bezpieczeństwo jazdy w zakręcie. Składa się na to elektronicznie połączone hamulce, układ ABS z działaniem w zakręcie, system kontroli trakcji, układ kontroli poślizgu oraz system, który zapobiega staczaniu się pojazdu na wzniesieniu. Motocykle wyposażone są również w 6,8 calowy ekran dotykowy TFT, który  ma możliwość regulacji położenia wyświetlanych informacji. Nawigacja połączona jest z telefonem dzięki aplikacji Harley Davidson. Podczas jazdy ekran dotykowy jest wyłączony ale kierowca przy pomocy przycisków w kierownicy może obsługiwać wiele jego funkcji.

Dodatkowe atuty Pana America

Model motocykla wyposażony jest w światła LED, które doskonale sprawdzają się  w warunkach terenowych. Reflektor LED Daymaker zaprojektowany został tak aby oświetlać drogę jednorodnym rozproszeniem światła co wpływa na lepszą koncentrację kierowcy. Cztero punktowa przednia szyba da się regulować za pomocą jednej ręki dźwignią znajdującą się obok ekranu wyświetlacza. Tempomat jest na wyposażeniu standardowym. Układ wydechowy zbudowany jest ze stali nierdzewnej dzięki czemu jest lekki. Przednie kierunki są umieszczone tak aby były chronione przez osłonę rurową podczas jazdy off-road.

Motocykl spełnia oczywiście światowe normy spalin ( Euro 5) i hałasu. Układ wydechowy został tak zaprojektowany aby stworzyć prześwit pod podwoziem. Ogranicza to możliwości awarii w czasie jazdy w terenie. Zbiornik paliwa ma pojemność 21,2 litra. Zwiększa to zasięg jazdy. Wlew do baku umieszczony jest na górze tak aby można było tankować motocykl z założoną torbą bez potrzeby jej zdejmowania.

Źródło fotografii: Materiały prasowe, Fot: Harley-Davidson

No Comments Yet.

Leave a comment