Nowy francuski Peugeot 308 prezentuje się naprawdę okazale. Odważny „drapieżny styl jest konsekwencją unowocześniania tego modelu. Ciekawy design, zadziorny przód, spora atrapa chłodnicy oraz wąskie lampy tylne sprawiają, że Peugeot 308 ma szansę na spory sukces w tym segmencie. Szykuje się zatem ostre starcie podobnych aut w tym segmencie kompaktowym, a więc z min. Volkswagenem Golfem, Fordem Focusem czy Toyotą Corollą.
Peugeot 308
Wygląd nowego Peugeota 308 na pewno będzie atutem tego samochodu. Przód z nowymi, lecz tak naprawdę starymi kłami świateł dziennych jest nawiązaniem do starszych modeli tego auta a jednocześnie zapewnia drapieżny styl. Nowe logo z lwem pokazuje nowy styl ( z pazurem).
Nowy model zwiększył się aż do 4,36mm, powstał na zreformowanej platformie EMP2. Rozstaw osi również się zwiększył i obecnie wynosi 2, 67 mm a to więcej niż Golf Volkswagena.
Nowy Peugeot 308 jest obniżony o 2 cm, jego przednia szyba jest pochylona przez co samochód jest bardziej opływowy i zużywa mniej paliwa. Paleta kolorów obejmuje 8 barw w tym zielony Olivine, czerwony Elixir, szary Artense i niebieski Vertigo. Model będzie wyposażony w felgi o średnicy od 16 do 18 cali.
Wnętrze Peugeot'a 308
Nowy projekt wnętrza Peugeota 308 na pewno nie rozczaruje. Naszpikowany jest elektroniką. Kokpit i małą kierownica to typowy element francuskiego „lwa”. 10 calowy wyświetlacz informacyjno- rozrywkowy jest nowym rozwiązaniem. Z resztą w modelu tym położono duży nacisk na multimedia oraz ich łączność. Zestaw zegarów zamontowany jest również na 10 calowym wyświetlaczu w technologii 3D. Do obsługi klimatyzacji, telefonu, nawigacji ( tomtom) przewidziano panel z wirtualnymi przyciskami i – toggles. Aby technologii dotykowej nie było za wiele zostawiono pokrętło do regulowania głośności i klawisze do sterowania nawiewem i temperaturą. System multimediów zarządza bezprzewodowo Apple Car play i Android Auto. Jeśli chodzi o walory wnętrza kierowca i pasażer powinni być zadowoleni. Tylna kanapa zyskała więcej miejsca , szczególnie na wysokości kolan. Metraż bagażnika pozostał praktycznie bez większych zmian i liczy od 412 litrów. Przy złożeniu tylnej kanapy zyskuje do 1323 litrów. W końcu zadbano również o wystarczającą ilość schowków.
Moc, silnik
Dostępne jednostki napędowe w nowych Peugeotach 308 to dwa silniki benzynowe, jeden diesla i dwa hybrydowe. Wszystkie warianty dostępne są z napędem na przednie koła. Podstawą będzie tutaj silnik o pojemności 1.2 litra, 3 cylindrowy w zależności od wersji wyposażony w moc od 110KM do 130 KM. Model 130 KM dostępny jest ze skrzynią biegów automatyczną, 8 miobiegową. Silnik słabszy ma skrzynię biegów manualną.
Silnik wysokoprężny ( diesel) dostępny jest w wersji o pojemności 1.5 litra, 4 cylindrowy o mocy 130KM. Dostępny będzie z 6 -cio biegową skrzynią manualną lub 8 mio biegową przekładnią automatyczną.
Silniki hybrydowe mają moc 180 KM i silnik 1.6 litra. Mocniejsza wersja 1.6 litra będzie miałą 225 KM. Wszystko dzięki połączeniu silnika benzynowego 1.6 i mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kw. Hybrydy mają mieć zasięg do 55 km ( elektryczny) i zbiornik paliwa o pojemności do 40 litrów. Oba zestawy dostępne będą z 8 mio biegową skrzynią automatyczną.
Wyposażenie
Peugeot 308 to naszpikowana elektroniką oraz nowymi technologiami maszyna francuskiego koncernu.
Wersja Active to 16 calowe felgi, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, ABS, ESP. Ponadto 6 poduszek powietrznych ( czołowe, boczne), 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, mocowanie fotelika dziecięcego Isofix, tylny czujnik parkowania, wycieraczki z czujnikiem deszczu, lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, radio MP3 plus 6 głośników oraz wiele innych standardowych rozwiązań.
Wersja Active Pack to wersja Active plus dodatki w postaci 16 calowych felg aluminiowych, lusterek bocznych składanych elektrycznie. Multimedialny ekran dotykowy, Mirron Screen, Tuner Cyfrowy DAB, reflektory przednie przeciwmgłowe.
Wersja Active Pack Buisness obejmuje wyposażenie wersji Active Park plus dodatkowo czujniki parkowania tył, przód, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system automatycznego monitorowania pasa ruchu. Nawigację satelitarną Peugeot Connect NAV, funkcję rozpoznawania głosu i wiele innych udogodnień dla kierowców i pasażerów.
System bezpieczeństwa
W nowym modelu Peugeot 308 nie brakuje również wielu ułatwiających życie i bezpieczeństwo systemów, które pomogą się zachować kierowcy na drodze. Jednymi z wielu są system utrzymywania pojazdu w pasie ruchu, system dostosowujący prędkość auta do pokonywanego zakrętu. Nie brakuje również systemu monitorującego martwe pole, kamery cofania, podgrzewanych foteli i kierownicy z funkcją alarmową E-call z przesłaniem informacji o liczbie pasażerów. Pomocnym bajerem na rynku Polskim powinna być podgrzewana przednia szyba z funkcją usuwania szronu oraz podgrzewana kierownica. Nowa kamera cofania o wysokiej rozdzielczości czy wspomaganie parkowania z czterema kamerami.
Źródło zdjęcia: Materiały prasowe Peugeot