Porady

Porady motoryzacyjne i mechaniczne

  • Czy można samodzielnie wymienić tuleje wahacza?
    0
    Tuleje wahacza są jednym z podstawowych elementów każdego samochodu. Są to niewielkie gumowo – metalowe elementy zawieszenia. Bez nich nasze auto nie miało by prawa dobrze funkcjonować. Odpowiadają za bezpieczeństwo i komfort jazdy kierującego i pasażerów. Sprawne tuleje wahacza odpowiadają również za przyczepność naszego pojazdu do drogi. Głównym zadaniem tulei jest niwelowanie drgań i ich…
    Czytaj dalej
  • Gdzie i kiedy stosować polibusze?
    0
    Tuleje są jednym z podstawowych elementów każdego samochodu. Bez nich nie miałoby prawa dobrze funkcjonować zawieszenie naszego auta. Odpowiadają one za bezpieczeństwo podróżujących, amortyzację drgań podczas jazdy po nierównej, wyboistej nawierzchni. Sprawne zawieszenie odpowiada również za prawidłową przyczepność samochodu do podłoża. Klasyczne tuleje wykonane są z połączenia gumy i metalu. Jednak od pewnego czasu możemy…
    Czytaj dalej
  • Tuleje poliuretanowe – metoda na usztywnienie zawieszenia
    0
    Aby nasze auto poruszało się po drogach w sposób zapewniający dobrą przyczepność i bezpieczeństwo pasażerów wymaga sprawnego układu zawieszenia i układu kierowniczego. Te dwa podzespoły muszą razem współdziałać, przede wszystkim muszą być sprawne. Uszkodzenie jednego rzutuje na pracę pozostałych elementów. Aby auto utrzymywało prawidłową przyczepność do podłoża w czasie jazdy, potrzebne jest sprawne zawieszenie. Składa…
    Czytaj dalej
  • Zawieszenie gwintowane – czy warto inwestować?
    0
    Zawieszenie samochodu jest elementem bez którego nie byłoby naszego auta. Modyfikacje naszego samochodu poprzez tuning silnika  dodadzą mu mocy i poprawią osiągi. Aby dopełnić to w całość należy również przeprowadzić tuning nadwozia. To właśnie odpowiednie zawieszenie spina te wszystkie modyfikacje w całość, by cieszyć się dobrze przygotowanym samochodem. Jednym z elementów, który możemy poddać tuningowi…
    Czytaj dalej
  • KJS – jak wystartować w rajdzie amatorskim?
    0
    Konkursowa jazda samochodem w skrócie KJS, to impreza motoryzacyjna, która zrzesza kierowców amatorów, którzy chcą sprawdzić swoje umiejętności i pościgać się własnym samochodem z innymi uczestnikami aby uzyskać jak najlepszy czas. Jest to tak zwany pierwszy poziom wtajemniczenia w świecie kierowców amatorów. Rajdy samochodowe to jeden z najpiękniejszych sportów, który w ostatnich latach staje się…
    Czytaj dalej
  • Tuningowy układ wydechowy – czym różni się od zwykłego?
    0
    Układ wydechowy, czyli układ, którym spaliny wydostają się z naszego samochodu zamontowany jest w każdym pojeździe. Na początku jego zadaniem było ograniczenie hałasu i odprowadzenie spalin z auta. Obecnie jego równie ważną funkcją jest spełnianie bardzo rygorystycznych norm emisji spalin. Producenci pojazdów zmuszeni są tak budować obecne układy wydechowe aby emitowały one do atmosfery jak…
    Czytaj dalej
  • Wymień swoją turbosprężarkę w Genesisturbo.eu
    0
    Genesis Turbo - najwyższy poziom motoryzacji Turbo nie bez powodu znajduje się w nazwie naszego sklepu motoryzacyjnego. W branży motoryzacyjnej stawiamy na jakość i prężny rozwój. Wciąż dodając sobie turbodoładowania, dzięki czemu nasi klienci mają pewność, że oferowane przez nas części motoryzacyjne i usługi serwisowe są na najwyższym poziomie. W swojej klasie jesteśmy Kubicą wśród…
    Czytaj dalej
  • Katalizatory sportowe – metoda na moc i ekologię?
    0
    W ostatnich kilkudziesięciu latach, cały układ wydechowy przeszedł poważną rewolucję. Z prostej rury, która miała za zadanie usuwać spaliny i tłumić hałas zamienił się w bardzo ważny układ, który jest w stanie usunąć nawet do 90% szkodliwych zanieczyszczeń ze spalin. Wystarczy dobrze zadbać o układ wydechowy aby obecnie w sposób ekologiczny można było korzystać z…
    Czytaj dalej
  • Regeneracja katalizatora – kiedy warto ją zrobić?
    0
    Katalizator to element układu wydechowego, który jak każda część po jakimś czasie zużywa się. Przeważnie po przejechaniu 100 tysięcy kilometrów katalizator nadaje się do wymiany, gdyż nie jest w stanie oczyścić spalin do wymagań jakie stawiają  normy emisji. Katalizator stosuje się obowiązkowo od 1995 roku w każdym aucie sprzedawanym w Polsce. Zagraniczni producenci już dużo…
    Czytaj dalej
  • Turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek – jak działa?
    0
    Turbosprężarka jest maszyną wirnikową, składa się z turbiny i sprężarki, które osadzone są na jednym wale. Zadaniem jej jest doładowanie silnika spalinowego. Turbosprężarka  zasilana jest spalinami z silnika a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Wprowadzana do cylindra większa ilość powietrza powoduje wzrost mocy silnika. O wiele większy jest tez stopień sprężania, dlatego też rośnie…
    Czytaj dalej

    Najpopularniejsze